SÖZLÜ MULAKATA GİRMEK İSTEYEN ADAYLARIN DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
SÖZLÜ
MULAKATA GİRMEK İSTEYEN ADAYLARIN DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
Komisyon odasına girerken
Selam verelim, oturmak için müsade isteyelim.
Erkekler: Mümkün mertebe takım elbiseli olun. Koyu Lacivert takım elbise,
ayakkabı ve kemeriniz birbirine uyumlu olsun. Hatta kravatınız bile uyumlu
olsun. Çeketiniz 3 düğmeli ise üst düğmesini, 2 düğmeli ise üst düğmesini
ilikleyiniz. Oturduğunuz zaman mutlaka düğmelerinizi açınız. Takım elbiseli
olamasak bile Din görevlisine yakışan tarzda elbise giymeliyiz.
Bayanlar: Dar kendinizi sıkan ve sıkıntıya sokacak elbiseler asla giymeyiniz.
Giyiminiz ve kuşamınızla din görevlisi ve din gönüllüsü olduğunuzu
ispatlayınız. Bunlar + puan ve 65’i 70 yapma puanlarıdır.
Esas 1: Kur’an-ı Kerim-i Yüzünden Okuma (Kur’anla irtibatını kesenler
imtihanda başarısız olurlar)
Kur’an-ı Kerim-i yüzünden okuma yaptırılacak. Kur’an-ı Kerim-i
yüzünden çok iyi okuyarak komisyonu etkileyebilirsiniz. Kıraati düzgün
olmayan sınavda başarı elde edemez. Başarının sırrı burdan geçiyor. Bütün
adayların buna çok dikkat etmesi gerekiyor.
Komisyonun en çok üzerinde durduğu konu; Mahreçler, sıfatlar ve Tecvid
kaidelerine çok dikkat edilmelidir.
Esas 2: Ezberler rol oynar, DİKKAT!
Bazı sureleri bilmenizda fayda var. Din görevlisi adayı (Yasin,
Mülk, Hucurat, Fetih, Rahman, Nebe sureleriyle Duha suresinden Nas suresine
kadar) ve duaları ezbere okur.
Biliyorsanız bildiğinizi açıkca söyleyiniz. Bilipte hatırlayamadığınız
sureleri, çalışmadım heyecandan unuttum demeyiniz. Mesela: Amme suresi çok kısa
olduğundan hocam anımsayamadım ama şu sureleri çok iyi biliyorum isterseniz
onları okuyabilirim gibi + puanlar almanın yolunu deneyiniz. Alternatifler
sunun.
Bilemediğiniz zaman ağlamayın, heyecanlanmayın ve üzülmeyin. Heyecan
mutlaka olacaktır. Komisyon bunu görür gözetir. Sınava girmeden önce bol bol
konuşun, burnunuzdan nefes alın, Ciğerlerinizdeki karbondiyoksiti atınız.
İmtihandan çıkanlara ne sordular gibi sorular sorarak heyacanınızı üzerinizden
atınız.
Komisyonla asla tartışmayınız. Karşılarında ağlamayınız.
Ailem için bu sınavı kazanmalıyım, çalışmadım, çalışamadım ve gibi cümleler
kurmanız sizin için – puan olarak karşınıza çıkabilir.
İlmihal Bilgisi:
Namaz, Oruç, Zekat, Hac ve Akaid konularında bilgili olmanız yeterli
olacaktır. Diyanet İslam İlmihali 2 ciltlik kitaba tekrardan göz atınız.
Hitabet Bilgisi:
Yağmur duası, Cenaze duaları, Nikah duaları, Hutbe Dualarını mutlaka tekrar
ediniz. Sert tipli olmayınız, Kendinizi iyi tanıtınız. Güler yüzlü olan + puan
alır.
Müezzinler: Ses tonunuzu çok iyi ayarlayınız. Hangi ezanın hangi makamda
okunduğunu iyi bilemiz gerekiyor. Kamet getirme işini sıkı tutunuz. Aşr-ı Şerif
okuyacağınız zaman kendinizi kontrol ediniz….
Gerekli evrakları yanınıza almayı sakın unutmayınız..
Bütün adaylara şimdiden başarılar dileriz.
Alemi yaratan rabbimiz yar ve yardımcınız olsun, dualarımız sizlerle…
Lütfen;
1- Sınav yerinde belirtilen tarihte saat 08:30 itibariyle hazır bulununuz.
2- Web sayfası giriş ekranında Sınav Esnasında İbraz Edilmesi İstenilen
Belgeleri yanınızda bulundurmanız gerekmektedir.
Anılan belgeleri ibraz edemeyenler sözlü sınava alınmayacaktır…
İmam Hatiplik
Yeterlikleri
A. TEMEL YETERLİKLER
Alan Yeterlikleri
1. 1. Kur’an’ ı tecvid kurallarına göre yüzünden okur.
2. Kur’an’dan bazı bölümleri ezbere okur.
3. Okuduğu ayetlerin anlamlarını bilir.
4. Kur’an mealini kullanır.
5. Görevinin gerektirdiği düzeyde Arapça ve Osmanlıca
bilir.
6. Kur’an’ın ana konularını sıralar.
7. Kur’an ve tefsirle ilgili temel kavram ve ilkeleri
bilir.
8. Temel tefsir kaynaklarını sayar.
9. Tefsirler yardımıyla ayetlerin anlamlarını açıklar.
10. Hadislerle ilgili temel kavramları bilir.
11. Temel hadis kaynaklarını sayar.
12. İman, ibadet ve ahlak konularında yeterli miktarda
hadis bilir.
13. Kullandığı hadislerin anlamlarını bilir.
14. Hadislerden yararlanmayla ilgili temel ilkeleri
bilir.
15. Hadislerin güncel konularla ilgisini kurar.
16. Dinî kavramları doğru telaffuz eder ve anlamına
uygun açıklar.
17. Temel fıkıh kavramlarını bilir.
18. Temel fıkıh kaynaklarını bilir.
19. Fıkıh kaynaklarından yararlanmayla ilgili ilkeleri
bilir.
20. İman, ibadet ve ahlak ile ilgili temel kavram ilke
ve esasları bilir.
21. İbadetlerin bireysel ve toplumsal faydalarını
açıklar.
22. Duanın bireye katkılarını açıklar.
23. Hz. Peygamberin hayatını bilir.
24. Hz. Peygamberin dindeki konumunu açıklar.
25. Hz. Peygamberin tutum ve davranışlarından örnekler
aktarır.
26. Görev alanıyla ilgili Hz. Peygamberi modeller.
27. İslâm tarihi ile ilgili temel kaynakları
sıralar.
28. İlk dönem İslâm tarihindeki olayları sebep ve
sonuçlarıyla açıklar.
29. Din-ahlâk ilişkisini açıklar.
30
Dinî-ahlakî konuları açıklamada nasslarla birlikte aklı ve bilimi kullanır.
31 Dindeki inanç ve yorum farklılıklarını açıklar.
32. Dinsel anlayış ve uygulama farklılıklarının birer
zenginlik olduğunu bilir.
33. Diğer dinleri temel unsurlarıyla tanır.
34. Kültürel mirası dinle bağlantısı açısından açıklar.
35. Dinin birlik ve beraberliğe olan katkılarını
açıklar.
Genel Kültür Yeterlikleri
1. Cumhuriyetin, demokrasinin ve laikliğin bireye ve
topluma sağladığı kazanımları bilir.
2. Türkiye’nin sosyo-kültürel ve dinî yapısını tanır.
3. Din bilimleriyle diğer bilimler arasında gerekli
ilişkileri kurar.
4. Din hizmetlerinin daha etkili yapılabilmesi için
insan bilimlerinden yararlanır.
5. Din-kültür ilişkisini açıklar.
6. Din-birey ilişkisini açıklar.
7. Din-toplum ilişkisini açıklar.
8. Görevinin gerektirdiği düzeyde yabancı dil bilir.
9. Yerel, bölgesel, ulusal ve evrensel aktüaliteyi takip
eder.
10. Tarihi ve güncel dinî akım ve oluşumları tanır.
Eğitme-Öğretme Yeterlikleri
1. Din hizmetleriyle ilgili strateji, yöntem ve teknikleri
uygular.
2. Etkili iletişim ilke, yöntem ve tekniklerini uygular.
3. Vaaz, hutbe ve ders materyali hazırlar ve geliştirir.
4. Vaaz ve dersi etkili biçimde sunar.
5. Yaygın din eğitimi ve öğretimi etkinliklerini planlar
ve değerlendirir.
6. Görevi çerçevesinde Dinî konularda danışmanlık ve
rehberlik yapar.
7. Hitabet ilke, yöntem ve tekniklerini uygular.
8. Yetişkin eğitiminin ilke, yöntem ve tekniklerini
uygular.
9. Kur’an’ı yüzünden okumayı öğretmenin ilke, yöntem ve
tekniklerini uygular.
10. Sure ve dua öğretmenin yöntem ve tekniklerini
uygular.
11. Alanıyla ilgili bilimsel yayınlardan yararlanır.
12. Din eğitimi ve öğretimiyle ilgili yeni yaklaşım,
yöntem ve tekniklerden yararlanır.
13. Eğitim teknolojisindeki yeniliklerden yararlanır.
14. Bilgisayar ve Internet’i etkili kullanır.
15. Din eğitimi ve öğretimi yapabilmek için, gerekli
ortamı düzenler ve etkili bir biçimde yönetir.
16. Mesleği ile ilgili yeni projeler üretir ve uygular.
17. Türkçe’yi doğru ve etkili biçimde kullanır.
18. Önemli gün ve gecelerde program düzenler.
19 Sorun çözme becerisine sahiptir.
ÖZEL YETERLİKLER
1. Kur’an’ı, cemaat önünde tecvid üzere okur.
2. Dinî özel gün ve gecelerde Kur’an okur.
3. Yasin, Mülk, Hucurat, Fetih, Rahman ve Nebe sureleri
ile Duha suresinden Nas suresine kadar ezbere okur.
4. Kur’an’dan, okunması mutad olan kısımları
(mihrabiye/aşr) okur.
5. Bütün namazları usulüne uygun kıldırır.
6. Günün anlam ve önemine ve cemaatin ihtiyaçlarına
uygun hutbe hazırlar ve sunar.
7. Gerektiğinde cemaatin ilgi ve ihtiyaçlarına uygun
vaaz hazırlar ve sunar.
8. Cenaze ile ilgili dinî görevleri usulüne uygun yapar.
9. Namazda okunan kısa sûrelerin anlamlarını bilir.
10. İlmihal konularını çocuklara, gençlere ve
yetişkinlere, seviyelerine uygun muhteva, yaklaşım ve yöntemlerle öğretir.
11. Yapılması mutad olan duaları Türkçeleriyle birlikte
yapar.
12. Cemaatin iman, ibadet ve ahlak konularındaki
sorularını cevaplandırır.
13. Yaz kurslarında öğreticilik yapar. Gerektiğinde
müezzinlik yapar.
Kur’an Kursu
Öğreticiliği Yeterlikleri
A. TEMEL YETERLİKLER
Alan Yeterlikleri
1. 1. Kur’an’ ı tecvid kurallarına göre yüzünden okur.
2. Kur’an’dan bazı bölümleri ezbere okur.
3. Okuduğu ayetlerin anlamlarını bilir.
4. Kur’an mealini kullanır.
5. Görevinin gerektirdiği düzeyde Arapça ve Osmanlıca
bilir.
6. Kur’an’ın ana konularını sıralar.
7. Kur’an ve tefsirle ilgili temel kavram ve ilkeleri
bilir.
8. Temel tefsir kaynaklarını sayar.
9. Tefsirler yardımıyla ayetlerin anlamlarını açıklar.
10. Hadislerle ilgili temel kavramları bilir.
11. Temel hadis kaynaklarını sayar.
12. İman, ibadet ve ahlak konularında yeterli miktarda
hadis bilir.
13. Kullandığı hadislerin anlamlarını bilir.
14. Hadislerden yararlanmayla ilgili temel ilkeleri
bilir.
15. Hadislerin güncel konularla ilgisini kurar.
16. Dinî kavramları doğru telaffuz eder ve anlamına
uygun açıklar.
17. Temel fıkıh kavramlarını bilir.
18. Temel fıkıh kaynaklarını bilir.
19. Fıkıh kaynaklarından yararlanmayla ilgili ilkeleri
bilir.
20. İman, ibadet ve ahlak ile ilgili temel kavram ilke
ve esasları bilir.
21. İbadetlerin bireysel ve toplumsal faydalarını
açıklar.
22. Duanın bireye katkılarını açıklar.
23. Hz. Peygamberin hayatını bilir.
24. Hz. Peygamberin dindeki konumunu açıklar.
25. Hz. Peygamberin tutum ve davranışlarından örnekler aktarır.
26. Görev alanıyla ilgili Hz. Peygamberi modeller.
27. İslâm tarihi ile ilgili temel kaynakları sıralar.
28. İlk dönem İslâm tarihindeki olayları sebep ve
sonuçlarıyla açıklar.
29. Din-ahlâk ilişkisini açıklar.
30 Dinî-ahlakî konuları açıklamada nasslarla birlikte
aklı ve bilimi kullanır.
31 Dindeki inanç ve yorum farklılıklarını açıklar.
32. Dinsel anlayış ve uygulama farklılıklarının birer
zenginlik olduğunu bilir.
33. Diğer dinleri temel unsurlarıyla tanır.
34. Kültürel mirası dinle bağlantısı açısından açıklar.
35. Dinin birlik ve beraberliğe olan katkılarını
açıklar.
Genel Kültür Yeterlikleri
1. Cumhuriyetin, demokrasinin ve laikliğin bireye ve
topluma sağladığı kazanımları bilir.
2. Türkiye’nin sosyo-kültürel ve dinî yapısını tanır.
3. Din bilimleriyle diğer bilimler arasında gerekli
ilişkileri kurar.
4. Din hizmetlerinin daha etkili yapılabilmesi için
insan bilimlerinden yararlanır.
5. Din-kültür ilişkisini açıklar.
6. Din-birey ilişkisini açıklar.
7. Din-toplum ilişkisini açıklar.
8. Görevinin gerektirdiği düzeyde yabancı dil bilir.
9. Yerel, bölgesel, ulusal ve evrensel aktüaliteyi takip
eder.
10. Tarihi ve güncel dinî akım ve oluşumları tanır.
Eğitme-Öğretme Yeterlikleri
1. Din hizmetleriyle ilgili strateji, yöntem ve
teknikleri uygular.
2. Etkili iletişim ilke, yöntem ve tekniklerini uygular.
3. Vaaz, hutbe ve ders materyali hazırlar ve geliştirir.
4. Vaaz ve dersi etkili biçimde sunar.
5. Yaygın din eğitimi ve öğretimi etkinliklerini planlar
ve değerlendirir.
6. Görevi çerçevesinde Dinî konularda danışmanlık ve
rehberlik yapar.
7. Hitabet ilke, yöntem ve tekniklerini uygular.
8. Yetişkin eğitiminin ilke, yöntem ve tekniklerini
uygular.
9. Kur’an’ı yüzünden okumayı öğretmenin ilke, yöntem ve
tekniklerini uygular.
10. Sure ve dua öğretmenin yöntem ve tekniklerini uygular.
11. Alanıyla ilgili bilimsel yayınlardan yararlanır.
12. Din eğitimi ve öğretimiyle ilgili yeni yaklaşım,
yöntem ve tekniklerden yararlanır.
13. Eğitim teknolojisindeki yeniliklerden yararlanır.
14. Bilgisayar ve Internet’i etkili kullanır.
15. Din eğitimi ve öğretimi yapabilmek için, gerekli
ortamı düzenler ve etkili bir biçimde yönetir.
16. Mesleği ile ilgili yeni projeler üretir ve uygular.
17. Türkçe’yi doğru ve etkili biçimde kullanır.
18. Önemli gün ve gecelerde program düzenler.
19 Sorun çözme becerisine sahiptir.
ÖZEL YETERLİKLER
1. İman, ibadet ve ahlak esaslarını açıklar.
2. Yüzünden ve ezbere Kur’an öğretim tekniklerini bilir
ve uygular.
3. Belli başlı tecvid kurallarını örnekleriyle açıklar ve
uygular.
4. Kur’an okumada öğrencinin yaptığı yanlışlıkları
tespit eder.
5. Bazı sure (Yasin, Mülk, Hucurat, Fetih, Rahman, Nebe
sureleriyle Duha suresinden Nas suresine kadar) ve duaları ezbere okur.
6. Öğrencilerin psikolojik, sosyal, dinî ve ahlakî
gelişim özelliklerini tanır.
7. Konuya uygun öğretim, yöntem ve tekniklerini seçer ve
uygular.
8. Öğretim programına uygun araç-gereç ve materyalleri
hazırlar.
9. Öğretim amaçlarına uygun ölçme ve değerlendirme
araçlarını belirler.
10. Günlük, ünite ve yıllık ders planları yapar.
11. Öğrencileri derse güdüler.
12. Öğrencilerin bağımsız düşünme becerilerini
geliştirir.
13. Öğrencileri bir sonraki derse hazırlar.
14. Öğrencilere rehberlik yaparak olumlu davranmaya
yönlendirir.